NISSAN ogłosił rekordowe wyniki sprzedaży za pierwsze 6 miesięcy 2015 roku, dzięki którym awansował na pozycję najlepiej sprzedającej się marki azjatyckiej w Europie. W pierwszym półroczu firma sprzedała 384 726 pojazdów, co stanowi wzrost o 4,3% w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku.

Liczba rejestracji nowych samochodów zwiększyła w pierwszej połowie 2015 roku na kilku dużych rynkach, w tym w Wielkiej Brytanii (+34%), Hiszpanii (+18%) i Niemczech (+11%)*, gdzie Nissan odnotował wzrost w stosunku do swojego głównego konkurenta. We Włoszech sprzedaż samochodów osobowych wzrosła w I półroczu o ponad 23%, osiągając poziom 32 611 sztuk. Dzięki konsekwentnie wysokiej sprzedaży Nissana Qashqai, a także w 100% elektrycznego Nissana LEAF udział marki w europejskim rynku wynosi obecnie 4,2%.

Sukces ten przychodzi po rekordowym roku kalendarzowym 2014, w którym europejski oddział Nissana odnotował najwyższą liczbę sprzedanych egzemplarzy i największy udział w rynku w swojej historii, przy sprzedaży rosnącej nieprzerwanie od 5 lat. Wygląda na to, że w 2015 roku marka będzie kontynuować ten wzrost. Zakłady Nissana w Petersburgu, gdzie powstaje nowy X‑Trail, w bieżącym miesiącu świętowały wyprodukowanie dwustutysięcznego pojazdu, a tym samym uzyskanie statusu najszybciej rozwijającego się zakładu w Rosji.

Sprzedaż Nissana Qashqai wciąż bije rekordy - dotychczas klienci kupili już 2,5 miliona tych pojazdów. W Wielkiej Brytanii, gdzie zlokalizowano produkcję modelu Qashqai na rynek europejski, sprzedano go w liczbie 88 000 egzemplarzy w pierwszej połowie bieżącego roku, co zapewniło Nissanowi najwyższy udział w tamtejszym rynku samochodów osobowych w historii marki. Podobny trend panuje we Francji, gdzie Nissan osiągnął w okresie od stycznia do czerwca rekordowy udział w rynku, wynoszący 3,7%.

Nissan inwestuje znaczne środki w badania i rozwój, a oferując odważne wzornictwo, świetną jakość i udostępniając nowoczesną technologię w masowej skali, wzmacnia takie wartości marki, jak innowacyjność i emocje. Dzięki tym inwestycjom oraz wprowadzeniu modeli X-Trail i Juke Nissan stał się liderem segmentu crossoverów.

@NissanPolska