W 2011 roku NISSAN Juke-R był pierwszym na świecie supersamochodem z nadwoziem crossovera. Innowacyjną koncepcję modelu Juke połączono wówczas z silnikiem i podwoziem legendarnego flagowego samochodu sportowego - NISSANA GT‑R. Po czterech latach Juke‑R doczekał się modernizacji odzwierciedlającej estetykę modelu Juke najnowszej generacji, a także jeszcze mocniejszego silnika i odważniejszej stylizacji. Oto Juke‑R 2.0.

Globalny debiut Juke‑R 2.0 miał miejsce w trakcie emocjonującego dorocznego Festiwalu Szybkości w Goodwood. Goście festiwalu oraz widzowie oglądający transmisje telewizyjne z tego spektakularnego wydarzenia zobaczyli auto w trakcie dynamicznych wjazdów na wzgórze Goodwood.

Juke‑R 2.0, oparty na udoskonalonym stylistycznie i technicznie NISSANIE Juke z 2014 roku, zyskał dodatkową moc przeniesioną z modelu GT‑R. Obecnie silnik samochodu rozwija 600 KM. Juke‑R 2.0 z kultowym czarnym matowym lakierem zarezerwowanym dla wersji „R" jest jeszcze bardziej muskularny, bezkompromisowy i potężny od swojego poprzednika.

Gareth Dunsmore, dyrektor generalny ds. komunikacji marketingowej w NISSAN Europe, powiedział: „Juke‑R jest kultowym supercrossoverem, a jego modernizacja polegająca na zwiększeniu mocy i nadaniu mu jeszcze odważniejszej stylistyki jest naturalną konsekwencją wprowadzenia na rynek w ubiegłym roku najnowszej generacji modelu Juke. Juke‑R 2.0 jest doskonałym crossoverem, w którym zgromadzono to, co NISSAN ma najlepszego do zaoferowania: innowacyjność wynikającą z kompetencji firmy w segmencie crossoverów oraz emocje gwarantowane przez silnik supersamochodu GT‑R".

Juke‑R 2.0 - dane techniczne 

Juke‑R był oparty na oryginalnym seryjnym NISSANIE Juke wprowadzonym na rynek w 2010 roku. Juke‑R 2.0 bazuje na nowszej wersji modelu obecnej na rynku od 2014 roku, w której wprowadzono kilka istotnych zmian stylistycznych i udoskonaleń technicznych. Jedną z tych nowości jest obszerna oferta opcji personalizujących, przygotowana z uwzględnieniem życzeń klientów. Do odświeżenia wyglądu przyczyniły się też takie zmiany, jak nowy kształt reflektorów, diodowe światła do jazdy dziennej, diodowe światła tylne oraz diodowe boczne kierunkowskazy osadzone w obudowach lusterek. Kolejnym znakiem rozpoznawczym jest nowy wlot powietrza z charakterystycznym dla NISSANA motywem litery V.

Unowocześnione i charakterystyczne elementy wyposażenia Juke‑R 2.0 to między innymi:

Nadwozie 

  • Przedni zderzak, gruntownie przeprojektowany od strony estetycznej i funkcjonalnej. Wloty powietrza powiększono o ponad 100% z uwagi na konieczność skuteczniejszego chłodzenia wzmocnionego do 600 KM silnika. Zderzak jest wykonany w 100% z włókna węglowego.
  • Tylny zderzak, wykonany w całości z włókna węglowego, ze zintegrowanym dyfuzorem z widoczną karbonową fakturą. Oprawy końcówek wydechu w zderzaku są wykonane z włókna węglowego o podwyższonej odporności termicznej.
  • Tylne skrzydełka aerodynamiczne stanowią teraz pojedynczy element z włókna węglowego z karbonowym wykończeniem.
  • Przednie błotniki pochodzą z modelu Juke z roku 2015 i są wykonane ze standardowej stali.
  • Nakładki przednich i tylnych nadkoli to nowe elementy z karbonu, dopasowane stylistycznie do zderzaków i progów.
  • Poprawiono estetykę spojlerów progowych z włókna węglowego.
  • Reflektory świateł drogowych i mijania pochodzą z nowego Juke z roku modelowego 2015.
  • Tylne światła również zapożyczono z najnowszej wersji seryjnego modelu.
  • Maska silnika pochodzi z nowego Juke z roku modelowego 2015. Wycięte w niej wloty powietrza chłodzącego silnik mają karbonowe oprawy i zostały minimalnie przesunięte w porównaniu z poprzednim Juke‑R w celu usprawnienia chłodzenia silnika i turbosprężarki.
  • W Juke‑R 2.0 zastosowano wzór obręczy kół z modelu GT‑R.
  • Nie zmienił się natomiast czarny matowy kolor nadwozia.

Wnętrze

  • Bez zmian, oprócz podsufitki, która obecnie jest czarna.

Silnik

  • Moc silnika z modelu GT‑R zwiększono do 600 KM - taką samą mocą dysponuje najbardziej ekstremalna wersja GT‑R, czyli NISMO.

Układy elektroniczne

  • Zastosowanie najnowszych rozwiązań technicznych Nissana w reflektorach, tylnych światłach oraz światłach do jazdy dziennej wymagało zmodyfikowania wiązek kablowych.
@NissanPolska